Przygody Reksia Forum
https://www.przygodyreksia.aidemmedia.pl:443/pliki/kretes/forum/reksioforum/

Projekt: Fanowska Gra z Reksiem
https://www.przygodyreksia.aidemmedia.pl:443/pliki/kretes/forum/reksioforum/viewtopic.php?f=107&t=9393
Strona 5 z 6

Autor:  Dawid6 [ Cz, 18 lut 2016, 22:10 ]
Tytuł:  Re: Projekt: Fanowska Gra z Reksiem

No to chyba pora omówić kilka kwestii...

1. Gra bez Reksia? Serio? To po co to w ogóle planujemy? xDD Jak dla mnie taka sytuacja nie ma żadnego sensu i już lepiej czekać na "lepsze czasy" Aidem. Czy my planujemy tę grę sprzedawać z gruby hajs na całym świecie? Ej, no niezbyt xDD Przynajmniej na razie. Proponuję urobić z Reksiem, będziemy ją udostępniać Forumowiczom (JEŚLI POWSTANIE XDD), ewentualnie znajomym, JEŚLI zyska uznanie, wtedy można zacząć myśleć nad wykupieniem licencji w celu sprzedaży, ale bez przesady, skoro ma być nieodpłatne i w małym gronie, to czemu mamy pozbawiać gry ducha Starej Serii?

2. Scenariusz. Według mnie scenariusz Czarnego jest dobry. Jimmi... No owszem, spodobał mi się, zawierał dużo humorków i śmieszków ten xDD Ale jednak fabuła niezbyt się klei, początek prawie zdarty z RiC xD I takie tam. I plz, nie A113 XDDDDDDD Akurat historia Czarnego DZIWNYM SPOSOBEM (pewnie coś brał) brzmi dość spójnie, ciekawie i nawet !logicznie xD Nie wiem, jak uważacie, ale ja to akurat preferuję w tej kwestii Przemka :lol:

3. Ankiety... Jak je urobicie w sumie? xDD Bo w temacie to chyba za dużo roboty czy coś. Ale nie wiem, chyba że chcecie założyć osobny temat dla każdej grupy projektowej w kanałach albo w poddziale i dać ankietę.

TYle

Autor:  Jimmi Strona [ Pt, 19 lut 2016, 00:20 ]
Tytuł:  Re: Projekt: Fanowska Gra z Reksiem

Podróże Kretesa i Molly zmieniłyby grę na typowo małżeńskie sprzeczki. Dawid, nie jest to do końca zrzynka, jedynie inspiracja i nawiązanie. Szkoda, że nie widzicie co mam w umyśle. Spróbuję napisać dalej i zobaczymy jak to się rozwinie. I czemu nie A113? xD nawiązanie do popkultury i jest dosyć chwytliwe.

Odnośnie zaś Shermana to sądzę, że taki ojcowsko synowski klimat mógłby całkiem wyjść. Dwa krety w roli głównych bohaterów to nie jest do końca... to... choć może być i też tak, że Sherman przybył jako nowy lokator podwórka (Reksio z Karimatą założyli sobie gdzieś gniazdko i buda była for sale)

Autor:  Dawid6 [ Pt, 19 lut 2016, 06:25 ]
Tytuł:  Re: Projekt: Fanowska Gra z Reksiem

Doktor napisał(a):
Jimmy mówił że raz chciał zrobić animację z Reksiem, w celach niezarobkowych, napisał do kancelarii i się nie zgodziła

TO PO CO PISAĆ XDDD

Doktor napisał(a):
jak dla mnie, lepiej by gra była marna lub nie powstała, niż byśmy mieli problemy prawne.

Ja tam nie chcę żadnej z powyższych sytuacji xD

Ej, wg mnie Reksio to taki jednak musowy element, a crossowanie z FF? Serio? Te dwie gry mają różne przedziały wiekowe i różną szerokość tychże przedziałów, nie sądzę, by to był dobry pomysł.

O, jeszcze PS
Co z komunikatorem? TimSpik? xDD Czy Skype?

Autor:  Czarnoksieznik [ Pt, 19 lut 2016, 14:17 ]
Tytuł:  Re: Projekt: Fanowska Gra z Reksiem

Jak dla mnie kwestia wygląda prosto: sprity i animacje Reksia można skopiować z gier, a jego dialog sprowadza się do szczeknięć, toteż można wstępnie przyjąć go spokojnie za głównego bohatera - jeśli potem trzeba to będzie jednak zmienić, to nic nie tracimy.

Tymczasem kwestia trochę bardziej bieżąca. Zgodnie z obietnicą dziś rozpoczynamy wybory kierownika produkcji. Zgłoszono trzy kandydatury: mnie, Kretesa i Jimmiego. Technicznie rzecz biorąc nawet cztery, ale Dawid się nie zgodził. Tak czy siak - proszę o głosowanie w ankiecie. Macie czas do końca weekendu.

Autor:  Czarnoksieznik [ Pt, 19 lut 2016, 17:03 ]
Tytuł:  Re: Projekt: Fanowska Gra z Reksiem

Okej. Mam nadzieję, że mieliście przyjemny weekend, bo z moich wyliczeń wynika, że już się skończył.
Tak czy siak - w demokratycznym głosowaniu Kretes wygrał z prawie stuprocentowym poparciem. Ankieta miała trwać do niedzieli, ale nie widzę sensu.
Kretesie, gratuluję. Teraz ty tu rządzisz.
Tak więc na chwilę obecną podział zadań wygląda tak:

Kierownictwo - Kretes102
Scenariusz - Czarnoksiężnik, Jimmi Strona, Ż.Art
Projektowanie - Czarnoksiężnik, Doktor
Grafika - Jimmi Strona, Dawid6
Animacja - brak
Muzyka - Kretes102, Dawid6
Programowanie - Kretes102, Dawid6
*Podkład głosowy - Kretes102

To ja się jeszcze chwilę porządzę, nim ostatecznie oddam pałeczkę... przypominam, że od tego momentu macie dokładnie tydzień na zgłaszanie się albo rezygnowanie. Potem grupa zostaje zamknięta i... i Kretes zdecyduje, czy i jak będą przyjmowani nowi członkowie.
No. To teraz już oficjalnie... [przekazuje pałeczkę] Powodzenia.

A, no i jak widzicie, mamy problem z animatorami i nie zaszkodziłby jeszcze jeden projektant.
Kto tu się zna na animacji na tyle, by się za to wziąć?
Jimmi, byłbyś w stanie?
Dawid?
Ktokolwiek?

Autor:  Jimmi Strona [ Pt, 19 lut 2016, 20:23 ]
Tytuł:  Re: Projekt: Fanowska Gra z Reksiem

Niestety moja animacja kończy się tam gdzie pivot... Trzeba poszukać animatora, choćby spoza forum, który byłby w stanie nam pomóc za darmo. Sam kiedyś też próbowałem coś zrobić w Multimedia Fusion, niestety to środowisko jest tak zabugowane, że moglibyśmy testować tą grę pod kątem błędów do przyszłego milenium...

Autor:  Dawid6 [ Pt, 19 lut 2016, 20:43 ]
Tytuł:  Re: Projekt: Fanowska Gra z Reksiem

Jak rozwiążemy kwestię grafiki? Rysujemy wszystko od nowa, czy Reksio Print Screen ? Co do animacji, to w drugiej sytuacji można je nagrać, a w pierwszej... nie wiem, jakoś podciągnąć pod grafikę, w programie po prostu przesuwać kończyny jakoś o piksel czy dwa i tyle xD


Ej, podkład głosowy też mogę. JEŚLI MÓJ BEZNADZIEJNY GŁOS BĘDZIE DO CZEGOŚ PASOWAŁ XDDD

Co do języka, to ja bym preferował C++, który jest wysokiej jakości kodem, który nie wymaga złych rzeczy, tj. JRE/.Net Framework/Visual C++ Redistributable (nie, to C++ w jego nazwie wcale nic nie sugeruje).

Autor:  Kretes102 [ Pt, 19 lut 2016, 21:08 ]
Tytuł:  Re: Projekt: Fanowska Gra z Reksiem

Spokojnie Czarny, z racji tego, że jesteś jednym z tych, którzy chętnie udzielają się w tym temacie, Prezes Kierownik Kretes102 mianuje Cię na swojego zastępcę. :P
Dobrze, dosyć tych oficjalnych przesłanek, przejdźmy do konkretów.
Tak, C++ pasuje. Jest to język programowania, w którym mogę spokojnie pracować bez żadnych przeszkód. A do tego jest bardzo powszechny i każdy, kto interesuje się tymi rzeczami (albo i nie) umie napisać jakiś program. Będzie to dużo prostsze niż w Javie czy jakimś innym kodzie... znaczy się, reszty nie znam i nie wiem za bardzo jak w nich programować, dlatego jestem za C++.

Autor:  Jimmi Strona [ Pt, 19 lut 2016, 21:28 ]
Tytuł:  Re: Projekt: Fanowska Gra z Reksiem

Postaci zinterpretuję w Paint Tool SAI. Dzięki temu będziemy mogli zaprojektować też nowych bohaterów :)

Autor:  Dawid6 [ Pt, 19 lut 2016, 21:46 ]
Tytuł:  Re: Projekt: Fanowska Gra z Reksiem

Mógłbyś urobić coś na próbę, Jimmi? Żeby ogarnąć, czy wtapia się w klimat.

Autor:  Jimmi Strona [ Pt, 19 lut 2016, 22:06 ]
Tytuł:  Re: Projekt: Fanowska Gra z Reksiem

Jak będę miał chwilę czasu i inspirację to zrobię. Mogę zrobić tak, jak mam na przykład w Avku, albo nieco inaczej

Autor:  Pan Kreton Dykta 10 [ So, 20 lut 2016, 09:29 ]
Tytuł:  Re: Projekt: Fanowska Gra z Reksiem

Lubię animacji ale Nwm

Autor:  Jimmi Strona [ So, 20 lut 2016, 17:24 ]
Tytuł:  Re: Projekt: Fanowska Gra z Reksiem

Może Pan Kreton sam pościąga programy do animacji? Na programie animacja się nie kończy. Potrzeba wielu lat praktyki oraz umiejętnego dopasowania animacji do kodu gry. Próbowałem wiele lat w różnych środowiskach, ale w efekcie umiem tylko to, co mniej więcej było na moim starym kanale na youtube, a nie tego chcemy. (Kanał jaller98. Jak nie chcecie sobie wypalić oczu to tam nie wchodzcie).

Autor:  Dawid6 [ So, 20 lut 2016, 19:36 ]
Tytuł:  Re: Projekt: Fanowska Gra z Reksiem

Hm... Spróbuję zaprezentować w sposób schematyczny moją ideę urobienia kodu planszy swobodnie łażonej.

//ustalam zakres miejsc możliwych do nadepnięcia xD, zakładając przy tym jakoś, że punkt zaczepienia obrazka postaci to lewy dolny albo prawy dolny róg (plz, aby się dało)
//przechwytywanie kliknięć - jeśli klik na postać, rozpoczęcie dialogu
klik na miejsce możliwe do polezienia - postać lezie
klik na miejsce niemożliwe do polezienia - postać lezie w miarę najbliżej (np. klik na niebo, postać lezie najbardziej w górę, centralnie pod miejscem kliknięcia)
//animacja - jeśli postać idzie, co jakiś okres rysuj inną klatkę animacji
//ewentualne animacje stania - jeśli postać stoi, np. mruganie oczyma, coś jakieś

Gorzej, jak będzie więcej postaci. Trzeba też ustalić kwestię zachodzenia postaci na siebie - czy będą jakoś bardziej "trójwymiarowo", czy może po prostu brak możliwości zachodzenia.

Autor:  Dawid6 [ Pn, 22 lut 2016, 18:53 ]
Tytuł:  Re: Projekt: Fanowska Gra z Reksiem

Powstała idea pisania gry z udziałem OpenGL'a, mianowicie chodzi o GLUT, co zapewniłoby pewno wieloplatformowość i wsparcie dość mocne różnego sprzętu i sterownika. Kto za, kto przeciw?

Strona 5 z 6 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/