Poprosiłem moich zaufanych tajnych współpracowników aby wam tu zdradzili kilka pikantnych szczegółów na temat Kapitana Nemo. Niektóre ich wypowiedzi wyglądają wprawdzie na zakodowane, ale mam nadzieję, że coś tam z tego wygrzebiecie dla siebie.

UCIECZKA Z SZAMBO-LA

Kiedy wyznawcy bakterii Koli zaczynają atakować, można kliknąć na nich myszką,a zwierzę Hanoi ich na chwilę odstraszy.
(zdradził: FORUM)


LAMPKA DO BUDOWY BALONU

Jeśli nie wiecie, jak kupić lamkę na budowę balonu w Egipcie, to wam podpowiem. Kiedy wyjdziemy z piramidy świecą się światełka w pewnych elementach planszy. Zbierzcie je. Są to monety. Dajcie je kupcowi,a odda wam lampkę.
(zdradził: kondi)


TRZECI ETAP DŻUNGLI

W prawej górnej części dżungli znajdują się maski Masajajów. Po ich założeniu, Reksio i Kretes będą mogli bezpiecznie wejść do wioski.
(zdradził: FORUM)


LOT BALONEM

Im bardziej balon jest uszkodzony, tym szybciej zużywa się paliwo.
(zdradził: FORUM)


KOPANIE TABLIC W EGIPCIE

1] Nie marnuj dynamitów i bomb
2] Wytłucz Mumionki kamieniami, najlepiej tak bo rozwalić trochę przeszkód
3] Zaplanuj miejsce i sposób zespawania tablicy.
4] Użyj do oczyszczenia drogi w pierwszej kolejności bomb, a dopiero w ostateczności dynamitów.
5] Wszystko rób spokojnie, to nie jest na czas
(zdradził: Szalony Kapelusznik)


TARGOWISKO W STAMBULE

W prawej dolnej części bazaru jest łódka, a na niej dodatkowe 10 kremów Nivea. Aby się do niej dostać, trzeba zdobyć trap, znajdujący się w środkowej, górnej części ekranu. Trzeba oszczędzać kremy i dojść do sklepu z gazetami.
(zdradzili: FORUM i Artur)


POCIĄG W INDIACH

Jeśli potrzebujesz czasu na zastanowienie, ustaw tory tak by tworzyły koło, lub po prostu włącz pauzę.
(zdradził: FORUM)


TARG W EGIPCIE

Aby się wymienić, weż z kieszeni Reksia przedmiot, który chcesz wymienić i użyj go na przedmiocie, za który chcesz się wymienić.
(zdradził: Kitta)


HASŁO DO KOMPUTERA MU

Hasło znajduje się w notesie archeologa. Przyjrzyj się dokładnie inskrypcjom z komnat starożytnych kretonów. Dopasuj wszystkie do siebie, żeby trzy kolejne były ułożone tak, jak na rysunku.
(zdradzili: FORUM i Artur)


ULICE PARYŻA

W tym labiryncie są dwie możliwości dojścia na zaplecze "Czerwonego Młynka":
1. Łomem, który dostaniemy od Kretonów możemy otworzyć właz kanału i przejśc.
2. Możemy pokazac Kretonom karteczkę z adresem Shlafrocka Holmesa, a oni dadzą nam tajne hasło...
(zdradził: mar)


HIPPISI

Przy Hipisach trzeba trochę pomyśleć, ale być wytrwały. Zdradzę tylko, że ostatnia osoba po Prawej potrzebuje 1 monety aby zaśpiewać odpowiednią muzykę.
(zdradził: Pingwinek96)


ZWIERZĘ HANOI

Tutaj trzeba ułożyć Klocki odpowiednio od Dołu do Góry. Pierwszy krążek będzie najłatwiejszy. Najlepiej zacząć od Ostatniego Klocka.
(zdradził: Pingwinek96)


ORIENT EXPRESS

Gdy usłyszymy konduktora to natychmiast wchodzimy do pustego przedziału i czekamy, aż przejdzie dalej.
(zdradził: Grześ)


DROGOWSKAZ DO MU

Musimy znaleźć na mapie wejście do MU. Aby to zrobić, odszukaj w notesie archeologa znaki, które były pod koniec siedzib Kretonów. Możecie je obracać. Przykładajcie je do wysepek po środku. Zdradzę wam, że ma wyjść z tego strzałka i to, że wystarczy obrócić jedną z części. Ale jaką wam nie zdradzę. Ach byłbym zapomniał, lepiej zacząć od tej części przypominającej szpiczasty róg strzałki.
(zdradził: kondi)


NAUTILUS W TUNELU

Gdy Nautilus zejdzie w dół od razu naciśnij strzałkę w górę (chyba, że w okolicy są jakieś przeszkody albo wjazdy do tunelów). Jeżeli któraś z tych plansz jest zatrudna, możemy specjalnie skusic i spróbowac od nowa, wtedy będzie inna plansza.
(zdradził: mar)