Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 03:06



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 
Poradnik - Mapa i podróż 
Autor Wiadomość
Mistrz Gry
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 21 sty 2009, 17:53
Posty: 2045
Lokalizacja: Uniwersum Kreacji
Naklejki: 4
Post Poradnik - Mapa i podróż
Aktualizacja: 03.11.2017

W tej edycji mapa świata gry jest znacznie bardziej szczegółowa i rozbudowana od poprzedniej.

Obrazek

Taaak, można dostać oczopląsu. Już objaśniam.

Pola mają kształt tzw. heksów, czyli sześciokątów foremnych. Kolor pola informuje o typie terenu, przy czym na różnych typach terenu znajdują się różne rodzaje przeciwników. Oznaczenia są następujące:
czerwień - miasta
niebieski - wioski
jasny beżowy - wybrzeża
jasny szary - góry
szary - ruiny
ciemny szary - strome góry
zielony - dżungla
oliwkowy - bagna
żółty - pustynia
błękitny - morze

Litery oznaczają następujące miejsca:
A - Gaslum
B - Vuhmoa
C - Al-Petsht
D - Dioshun
E - Travidia
F - Al-Kazaan
G - Voguun
H - Dragonmound
I - Dago
J - Kypsh
K - Hornfire

W górnym rogu większości heksów znajduje się oznacznik poziomu trudności przeciwników, z którymi można wylosować walkę na tym polu. Stopień trudności wzrasta w podanej kolejności: ciemny zielony, jasny zielony, żółty, pomarańczowy, czerwony, brązowy i wreszcie czarny. Odkrywanie, kiedy postać jest na tyle mocna, by wejść na określone pole i nie zostać zmiażdżonym pozostawię graczom.

Niektóre pola mają nietypowe oznaczenie lub go wręcz nie mają. Pola stromych gór nie posiadają poziomu trudności, gdyż na tych polach gracz ma gwarancję, że nie będzie przez nic atakowany, jednakże postać nie może się po nich poruszać, jeśli nie posiada ekwipunku lub czaru pozwalającego na latanie. Wszystkie miasta mają jednakową, małą szansę na wylosowanie graczowi przeciwnika, jednakże w większości przypadków dzięki obecności Archaniołów Kreacji nie stanowi to bardzo dużego zagrożenia. Wioski, ze względu na małą liczbę mieszkańców i przez to możliwych wrogów, nie mają nawet tego zagrożenia - w obu jednak przypadkach wciąż jest możliwość napotkania wrogich postaci nie będących efektem losowania, z np. fabuły questa. Oceany mają osobny, zależny głównie od poziomu postaci system losowania wrogów, szansa natrafienia na groźnego przeciwnika jest mała na morzu. Ruiny mają specjalne, białe oznaczenie - zwykle oznacza ono specjalny warunek wejścia na pole.

Poruszanie się po mapie
Teraz pogadamy o podróżowaniu i jego trybach. Istnieją dwa - ostrożności i łowcy - i są objaśnione w temacie o statystykach. Gdy gracz pragnie przenieść postać na inne pole, podaje on tryb podróżowania i, za pomocą numerów pól, dokładną trasę (tak dokładny opis pozwala na uniknięcie pól, na które gracz wolałby się nie znaleźć). Jeśli gracz chce wbijać EXP na jakimś konkretnym polu, wystarczy o tym napisać i postać będzie wyłącznie tam szukała przeciwników, zwiększając szansę walki na upragnionym poziomie poprzez wykonanie dodatkowego losowania jeśli pierwsze zawiodło. Jeśli w trakcie podróży postać napotka przeciwnika i zacznie się walka, postać kończy podróż na tym właśnie polu, ignorując resztę zaplanowanych posunięć. Poruszanie się po morzu działa na innych zasadach niż po lądzie - gracz zawsze porusza się dwa pola na sesję, możliwość ataku istnieje tylko przy wejściu na ostatnie pole i odbywa się to ustaloną wcześniej trasą, za której przebycie gracz płaci według cennika na początku.

Lokacje sekretne i Kierunki
Jako że inni gracze mogą śledzić twoją rozgrywkę, istnieje konieczność zabezpieczenia ważniejszych lokacji wymogiem posiadania o nich wiedzy zdobytej we własnej rozgrywce. Aby móc odnaleźć te miejsca gracz musi mieć w temacie swojej postaci wpisane przez Mistrza Gry odpowiednie Kierunki, co można uzyskać poprzez interakcje z pewnymi NPC, postęp w fabule itp. Póki nie masz odpowiednich Kierunków, nie odszukasz sekretnej lokacji bez względu na to, jak intensywnie szukasz na tym samym polu.

_________________
Obrazek
Rrauu hau hou grrao Hauhaure (hau. Mówię poprawnie po Hauhasku).
Tym kolorem prowadzę walkę admina ze złem.
"Wszyscy jestescie moimi dziubaskami ^^" <- Ten cytat zawsze poprawia mi humor, Api. :)


Wt, 17 paź 2017, 18:25
Zgłoś post
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 1 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
No nie wierzę, forum działa dzięki phpBB! © 2000, 2002, 2005, 2007, 2010, 2013, 2019 phpBB Group.
Designed forum urobiony przez STSoftware dla PTF.
Tłumaczenie skryptu od phpBB3.PL