Teraz jest Wt, 16 kwi 2024, 13:25



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 
Poradnik - Tajniki przetrwania w lochach 
Autor Wiadomość
Mistrz Gry
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 21 sty 2009, 17:53
Posty: 2045
Lokalizacja: Uniwersum Kreacji
Naklejki: 4
Post Poradnik - Tajniki przetrwania w lochach
Lochy normalne
Na Gasheine (i tylko Gasheine - nie występują w tej formie na okolicznych wysepkach) dzięki magii Fictiona istnieje wiecznie zmienna siatka lochów, gotowych do plądrowania (i niszczenia poszukiwaczy przygód). Jeśli gracz sobie tego zażyczy, może się zdecydować na odszukanie lochu - postać musi się jedynie znajdować na Gasheine i poza obrębem miasta lub wioski (nie może też tego zrobić na polach stromych gór). Szansa odszukania lochu zawsze wynosi sto procent, jednakże gracz nigdy nie wie, jak wymagający konkretny loch będzie - poziom trudności pola, na którym loch się znajduje, zwykle nie ma nic do rzeczy z poziomem trudności lochu, który niemal zawsze jest losowany programem. Ale ale, Mistrzu Gry, zapewne myślicie, w takim razie czy nie jest bezpieczniej polować na zewnątrz? Ależ owszem - tak jednak nie napotkasz skrzyń, które mogą zawierać cenny loot. Zasada jest prosta - zdaj się na swój kreci zmysł i uciekaj, jeśli napotkasz zbyt mocną poczwarę. Kiedy postać wchodzi do lochu, losowany jest poziom lochu, który decyduje o sile występujących w nim mobów (i tylko o tym). Lochy zwykle zbudowane są z trzech elementów: korytarzy, pokojów i przejść. Każde ma osobny zbiór możliwych wydarzeń, które losowane są przy tworzeniu lochu w generatorze.

Pokoje
Pokoje są kluczowym elementem lochu. Dla każdego pokoju generator przeprowadza dwa cykle losowań - jeden decyduje o zdarzeniu, a drugi o loocie. Efektem losowania zdarzenia może być obecność wroga w pokoju, obecność pułapki lub brak jakiegokolwiek utrudnienia. Drugie losowanie jest bardziej złożone: najpierw losuje się, czy skrzynia lootu jest ukryta, na widoku, czy może jej brak. Jeśli jest ukryta, losowane jest (w oparciu o PER postaci gracza) czy postać zdoła znaleźć skrzynię. Następnie przeprowadzone jest losowanie, czy skrzyni będzie bronić pułapka. Na końcu losowany jest poziom zamka (i czy w ogóle jest) oraz porównywany ze Zdolnością Czeladnika postaci. Gracz nie zdoła się dobrać do skrzyni, które zostały w wyniku tych losowań zakwalifikowane jako zbyt trudne do znalezienia lub o zbyt złożonym zamku. UWAGA: jako że to losowanie przeprowadzone jest przy wejściu do lochu, wbicie Zdolności Czeladnika nie wpłynie na łatwość otwierania skrzyń w tym samym lochu. Ukryte, ale możliwe do znalezienia skrzynie są ujawniane przez postać bez konieczności poleceń ze strony gracza.

Korytarze
Postać po wejściu w korytarz porusza się aż do napotkania rozwidlenia lub pokoju, do którego sama wchodzi, o ile Mistrz Gry ze specjalnych powodów nie postanowi inaczej. W korytarzach mogą wystąpić dwa podstawowe rodzaje zdarzeń: napotkanie pułapki lub potwora, choć najczęściej nie stanie się ani jedno, ani drugie. Pułapki są umieszczane w korytarzach lochu przez Mistrza Gry po tym, jak generator lochu wylosuje ich całkowitą liczbę w oparciu o liczbę pokoi. Postać może napotkać potwora, jeśli dotrze do rozwidlenia korytarzy - wtedy następuje losowanie, czy tak się stanie i jaki to będzie potwór.

Przejścia
Istnieje kilka rodzajów przejść między korytarzami a pokojami. Czasami nie ma żadnej widocznej zapory, czasami są to otwarte drzwi. Jeśli drzwi są zamknięte, generator decyduje, jak złożony jest zamek. Niektóre drzwi są chronione pułapką, ale za to wtedy nie są chronione zamkiem. Ostatnim typem drzwi jest tajne przejście - przy generowaniu lochu następuje losowanie i jeśli wypadnie ono na niekorzyść gracza, nie będzie on nawet poinformowany o istnieniu tajnego obszaru. W tym losowaniu podstawa szans powodzenia wynosi 30%, a każdy punkt PER zwiększa tę wartość o 6%.

Pułapki
Pułapki mogą wywołać szkodliwe statusy lub nawet zabić postać, o ile ta jej nie zauważy lub w razie aktywacji nie uniknie. Losowanie pierwsze, odnośnie zauważenia pułapki, ma podstawowe szanse powodzenia 40% i po 5% za każdy punkt PER. Jeśli to losowanie się nie powiedzie, następuje losowanie szansy uniku, w którym podstawą jest 30%, a bonusy 5% są za punkty AGL. Efekt pułapki jest losowy. Po zauważeniu lub aktywacji pułapka zostaje rozbrojona.

Szybka podróż i takie tam
Podstawowym i najważniejszym ułatwieniem jest możliwość natychmiastowego powrotu do tej części lochu, w której już byliśmy (przydatne są do tego komunikaty aktualnej pozycji postaci nad tekstem rozgrywki).

Lochy startowe
Lochy startowe, w których gracze rozpoczynają rozgrywkę, różnią się od normalnych lochów. Różnice są następujące:
-lochy startowe zawsze mają trudność stopnia pierwszego, są zatem najłatwiejsze
-żadna skrzynia w tych lochach nie zawiera pułapek, choć pułapki w korytarzach i pokojach wciąż są możliwe
-pułapki w lochach startowych nie wywołują żadnych nieprzyjemnych statusów - jedynym możliwym skutkiem jest natychmiastowa śmierć (z taką samą szansą, co przy normalnych)
-wszystkie skrzynie i drzwi są otwarte, nie ma też tajnych przejść i drzwi z pułapkami

Towarzysze
NPC i inni gracze mogą wpłynąć na wyniki losowań, jeśli połączą siły i razem wejdą do lochu. W takim wypadku rzuty oparte o PER korzystają z wartości statystyki tej postaci, u której jest ona wyższa. Rzuty oparte o AGL jednakże odbywają się oddzielnie.

_________________
Obrazek
Rrauu hau hou grrao Hauhaure (hau. Mówię poprawnie po Hauhasku).
Tym kolorem prowadzę walkę admina ze złem.
"Wszyscy jestescie moimi dziubaskami ^^" <- Ten cytat zawsze poprawia mi humor, Api. :)


So, 11 lis 2017, 17:20
Zgłoś post
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 1 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
No nie wierzę, forum działa dzięki phpBB! © 2000, 2002, 2005, 2007, 2010, 2013, 2019 phpBB Group.
Designed forum urobiony przez STSoftware dla PTF.
Tłumaczenie skryptu od phpBB3.PL