Przygody Reksia Forum
https://www.przygodyreksia.aidemmedia.pl:443/pliki/kretes/forum/reksioforum/

Komunikaty i tryby gry
https://www.przygodyreksia.aidemmedia.pl:443/pliki/kretes/forum/reksioforum/viewtopic.php?f=153&t=8802
Strona 1 z 1

Autor:  nieznany [ Śr, 25 cze 2014, 15:46 ]
Tytuł:  Komunikaty i tryby gry

Komunikaty to informacje o zmianach w ekwipunku, rezerw magicznych, HP, doświadczenia, skuteczności ataków itd. Oto kilka przykładowych komunikatów:

<zdobyłeś Strzały (2)>
<zdobyłeś 30 exp, (30/25)>
<LEVEL UP - rozdaj punkty statystyk>

Istnieją również komunikaty walki. Charakteryzują się one kwadratowym nawiasem. We wstępie do tury walki (biały kolor) wymienieni są twoi przeciwnicy z ich poziomem HP oraz punktami many (jeśli przeciwnik może rzucać czary) lub obrażeniami (jeżeli walczymy z np. zwierzęciem, które zawsze zadaje tyle samo obrażeń). Pierwszą informacją w takim komunikacie jest to, kogo ona dotyczy, później w nawiasie przyczyna zmiany* (jest ona "tak" oznaczona, jeżeli to czar lub umiejętność), później rodzaj zmiany (np. +5 HP) i ewentualnie informacja, jak np. ile jest teraz ilość HP w zestawieniu z maksimum. Na samym końcu jest podsumowanie tury (również biały kolor), gdzie podane są zaktualizowane dane o stanie postaci, przeciwnika i ewentualnych sojuszników. W trakcie jednej aktualizacji rozgrywki następują dwie tury walki.

* Leczenie to naturalna zdolność postaci wykonywana automatycznie w każdej turze, która zawsze przywraca 5 HP. W efekcie w normalnej rozgrywce (bez walki) regenerowane jest po 5 HP, a w trakcie walki łącznie 10 HP, ale stopniowo, po jednym na turę.

Istnieją również tryby gry. Wyróżniamy grę swobodną, walkę, pościg, poszukiwania i kopanie. Pościg następuje, gdy jedna ze stron próbuje uniknąć walki, wówczas następuje podobny do gry swobodnej wyścig (albo i nie, jeśli nam się nie chce). Poszukiwania i kopanie służą do wyszukiwania reagentów alchemicznych. Poszukiwania na terenie lesistym lub bagiennym przez jedną turę może dać naszej postaci losową ilość bulw bagiennych, koniczyn, grzybów liszowych, kwiatów mehranencji, mięty, muchomora, owoców ligustru lub miodu. Na terenie dżungli można tą samą metodą zdobyć korę zyndramu, grzyby liszowe, korzenie amahterusa, korzenie ubughwa, kwiaty mehranencji, liście nundu i stokrotki tropikalne. Dzięki trybowi kopania można zdobyć bryłkę pirytu, siarkę oraz sporadycznie cenne minerały, co do których wartości sprzedaży trzeba się będzie targować z handlarzem. Inne reagenty będzie można zdobyć w walce z odpowiednimi stworzeniami.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/