Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 09:05



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
RiKwA Alt-Tab (patch graficzny) 
Autor Wiadomość
Bezpieczeństwo Forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 7 lis 2009, 14:12
Posty: 2168
Lokalizacja: Koło komputera xD
Naklejki: 7
Post RiKwA Alt-Tab (patch graficzny)
Witam serdecznie, zakładam tutaj temat na wszelkiego rodzaju zrobione przez was łatki oraz ułatwienia do Starej Serii.
Nie chce mi się przeglądać Forum O ile dobrze pamiętam, była do tej pory jedna poważniejsza praca autorstwa Pawła96 (link). Niestety, nie da się jej pobrać gdzieś tak od 2010 roku.

Zapraszam do tworzenia i od razu rozpoczynam temat aktywnie swoją łatką do RiKwA.
Łatka naprawia problem ze śladami zostawianymi przez grafiki i animacje w wyniku utraty przez grę dostępu do pełnego ekranu (np. poprzez użycie kombinacji klawiszy Alt-Tab lub Win-D).
Inne nazwy na to zjawisko to "rozsmarowywanie" czy "rozmazywanie" grafik albo kursora. Jeśli pamiętacie Windowsa XP, to dało się podobnie zrobić z zawieszonym oknem.
Notka techniczna: nie jest to dokładnie naprawienie problemu, a raczej jego obejście. Po utracie pełnego ekranu tło obiektu CANVAS_OBSERVER nie jest rysowane, nie jest również czyszczona powierzchnia renderowania (może nawet AM zaniechało czyszczenia jej, rysując zamiast tego na poprzedniej klatce właśnie tło tego obiektu). Łatka trzyma się od CANVAS_OBSERVER najdalej jak tylko się da, najczęściej przenosząc rysowanie grafik do obiektów IMAGE czy ANIMO.

Nazwa łatki: Alt-Tab
Link do łatki: https://drive.google.com/open?id=1_tDfk ... inDuAwL57q
Link do kontrłatki: https://drive.google.com/open?id=13Gaa7 ... aH_CDTF86C
(Kontrłatka zawiera oryginalne pliki, więc wrzucając ją do katalogu gry "przykrywa się" łatkę tym, co było.)
(Wersja RiKwA jest na szczęście jedna, więc zamieszczam tylko jedną kontrłatkę.)

Opis instalacji dla niewtajemniczonych:
1. rozpakuj zawartość archiwum z łatką
2. skopiuj katalog "dane" do folderu, gdzie zainstalowana jest gra
2a. folder ten najłatwiej znaleźć, klikając prawym przyciskiem myszy (PPM) i wybierając z menu kontekstowego:
[Windows 7 oraz Windows 10 poza Menu Start] "Właściwości", a następnie w zakładce "Skrót" klikając przycisk "Otwórz lokalizację pliku"
[Windows 10 w Menu Start] "Więcej" -> "Otwórz lokalizację pliku", a w nowo otwartym oknie klikając znowu PPM na ikonę gry, wybierając z menu kontekstowego "Właściwości", a następnie w zakładce "Skrót" klikając przycisk "Otwórz lokalizację pliku"
3. w przypadku pojawienia się ostrzeżenia o zamianie plików, należy potwierdzić chęć zamiany ich, klikając
[Windows 7] "Tak dla wszystkich"
[Windows 10] "Zamień pliki w miejscu docelowym"
4. w przypadku pojawienia się monitu o uprawnienia administratora, należy kliknąć "Kontynuuj" (dotyczy tylko instalacji w folderze Program Files)

Gdyby ktoś chciał poprawić/uzupełnić instrukcję, zachęcam do komentarza.
Również gdyby ktoś znalazł błąd w łatce, zapraszam do podzielenia się nim w tym temacie, a postaram się go wyeliminować i zaktualizować łatkę.

Gdyby ktoś pragnął zgłębić tajniki tworzenia podobnych łatek, czekam na Reksio Discord w kanale #warsztat. Tam również mogę podzielić się niezakodowaną wersją łatki.

_________________
Przejrzyj moje okołoreksiowe projekty na GitHubie!
Pozdrawiam wielu nieaktywnych użytkowników, wszystkich wciąż wchodzących oraz Playboiia, bo zawsze się żali, że go nie ma w moim podpisie.
Obrazek III miejsce w konkursie halloweenowym 2011, I miejsce w konkursie rocznicowym 2015
Tym kolorem moderuję.


Ostatnio edytowano Śr, 1 kwi 2020, 15:55 przez Dawid6, łącznie edytowano 1 raz



Wt, 17 wrz 2019, 21:16
WWW
Się Odezwał
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N, 27 paź 2019, 22:56
Posty: 4
Post Re: Łatki/domowej roboty: Unlimited Patchworks
Hej, naprawdę dziękuję ci za zrobienie tej łatki. Mam pytanie, czy była by możliwość zrobienia podobnych łatek które wyeliminują takie błędy z poprzednich 5 części? Pozdrawiam


Cz, 31 paź 2019, 23:05
Bezpieczeństwo Forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 7 lis 2009, 14:12
Posty: 2168
Lokalizacja: Koło komputera xD
Naklejki: 7
Post Re: Łatki/domowej roboty: Unlimited Patchworks
Poprzednie części są dużo większe, więc na razie projektuję, hmm, narzędzie do szybszej i wygodniejszej edycji skryptów, a potem spróbuję z jego użyciem zrobić łatki.
Co do terminów, to myślę, że minie z rok zanim używalna wersja narzędzia ujrzy światło dzienne + miesiąc na każdy patch.
Mam nadzieję, że po pierwszej sesji będę mógł się bardziej na tym skupić, bo na razie próbuję się połapać, o co chodzi w studiowaniu.

_________________
Przejrzyj moje okołoreksiowe projekty na GitHubie!
Pozdrawiam wielu nieaktywnych użytkowników, wszystkich wciąż wchodzących oraz Playboiia, bo zawsze się żali, że go nie ma w moim podpisie.
Obrazek III miejsce w konkursie halloweenowym 2011, I miejsce w konkursie rocznicowym 2015
Tym kolorem moderuję.


Pt, 1 lis 2019, 00:26
WWW
Się Odezwał
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N, 27 paź 2019, 22:56
Posty: 4
Post Re: Łatki/domowej roboty: Unlimited Patchworks
Ok, bo wiesz co chodzi mi o to że gdy odpalam jakąkolwiek grę o Reksiu 2D to gra sie zacina a po zminimalizowaniu i otworzeniu działa normanie tylko że te błędy graficzne. może wiesz jak rozwiązać ten problem innym sposobem niż twój patch?


Pt, 1 lis 2019, 00:33
Bezpieczeństwo Forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 7 lis 2009, 14:12
Posty: 2168
Lokalizacja: Koło komputera xD
Naklejki: 7
Post Re: Łatki/domowej roboty: Unlimited Patchworks
Dzięki za zainteresowanie tematem!


SuperDelfin202 napisał(a):
może wiesz jak rozwiązać ten problem innym sposobem niż twój patch?

Niestety, nie wiem. Szczerze to nie wiem nawet, czym te błędy graficzne są powodowane. Była teoria, że wina wieku gry, ale na XP też się takowe pojawiały.
Zachęcam jednak do eksperymentów, bo może przy jakichś specyficznych ustawieniach graficznych dzieje się magia.


ManiacComics3445 napisał(a):
A zrobisz ładke do Skarbu Piratów by naprawić system mapy oraz RiU tylko że nie wiem co.Sam może wpadniesz na pomysł z RiU.

Co nie działa w systemie mapy w RiSP? Jeśli masz jakiś konkretny pomysł, to opisz możliwie najdokładniej i zobaczymy, co się da zrobić.

_________________
Przejrzyj moje okołoreksiowe projekty na GitHubie!
Pozdrawiam wielu nieaktywnych użytkowników, wszystkich wciąż wchodzących oraz Playboiia, bo zawsze się żali, że go nie ma w moim podpisie.
Obrazek III miejsce w konkursie halloweenowym 2011, I miejsce w konkursie rocznicowym 2015
Tym kolorem moderuję.


Pt, 1 lis 2019, 11:28
WWW
Się Odezwał
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N, 27 paź 2019, 22:56
Posty: 4
Post Re: Łatki/domowej roboty: Unlimited Patchworks
A nie dało by się zrobić jednej łatki która naprawiała by błędy graficzne we wszystkich częściach? :?:


Pt, 1 lis 2019, 22:54
Bezpieczeństwo Forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 7 lis 2009, 14:12
Posty: 2168
Lokalizacja: Koło komputera xD
Naklejki: 7
Post Re: Łatki/domowej roboty: Unlimited Patchworks
Odpowiedź brzmi jak zwykle "to zależy".
Jak już wspominałem, nie wiemy za bardzo, na czym polega błąd. Możliwe, że to coś związanego z utratą zasobów w kontekście DirectX9 albo inne takie rzeczy zapisane w programistycznym bełkocie. Gdyby jednak udało się to zgłębić, byłaby szansa na stworzenie uniwersalnego patcha,

a l e

tu pojawia się drugi problem, czyli jak tego patcha skonstruować. Na pewno będzie to związane z edycją heksadecymalną biblioteki piklib/bloomoo, a to już jest coś skomplikowanego samo w sobie. Dalej, wersja biblioteki niestety nie jest jedna dla wszystkich gier. AM trochę ułatwiło sprawę, bo przepisało skrypty starszych gier na piklib w wersji 8, ale... nawet te wersje 8 się różnią trochę między sobą w kolejnych częściach. Dla każdej gry trzeba by było przygotować oddzielny patch albo te gry jakoś zunifikować (brzmi jak dodatkowa robota, ale prędzej czy później będzie trzeba to zrobić i tak).

Podsumowując czas i nakład pracy potrzebny do realizacji obu ścieżek (patch skryptów vs patch .dll), myślę, że ta pierwsza jest łatwiejsza i szybsza (aczkolwiek mniej elegancka).
Do drugiej, parafrazując pewien komiks internetowy, przydałoby się 5 lat i zespół badawczy :kuratoren:

Oczywiście, nie traćmy nadziei. Może się nawet zdarzyć tak, że ktoś odkryje uniwersalne rozwiązanie przypadkiem. Za to jednak ręczyć nie mogę, podaję więc pesymistyczne terminy.

_________________
Przejrzyj moje okołoreksiowe projekty na GitHubie!
Pozdrawiam wielu nieaktywnych użytkowników, wszystkich wciąż wchodzących oraz Playboiia, bo zawsze się żali, że go nie ma w moim podpisie.
Obrazek III miejsce w konkursie halloweenowym 2011, I miejsce w konkursie rocznicowym 2015
Tym kolorem moderuję.


So, 2 lis 2019, 00:19
WWW
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 7 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
No nie wierzę, forum działa dzięki phpBB! © 2000, 2002, 2005, 2007, 2010, 2013, 2019 phpBB Group.
Designed forum urobiony przez STSoftware dla PTF.
Tłumaczenie skryptu od phpBB3.PL