Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 18:43



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
DDrawCompat (patch graficzny) 
Autor Wiadomość
Online
Bezpieczeństwo Forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 7 lis 2009, 14:12
Posty: 2168
Lokalizacja: Koło komputera xD
Naklejki: 7
Post DDrawCompat (patch graficzny)
Bardzo możliwe, że udało się znaleźć rozwiązanie problemu uciążliwego lagowania w trakcie zwykłej rozgrywki (np. podczas obrony murów) oraz "smarujących" tekstur po zminimalizowaniu i... odzminimalizowaniu gry.
Z pomocą przyszedł ten oto człowiek: https://github.com/narzoul/DDrawCompat, tworząc wrapper biblioteki DirectDraw, z której korzystają wszystkie Reksie od RiSP po RiKwA.
Patch jest przeznaczony dla systemów Windows Vista, 7, 8 i 10.
Aby go zastosować, należy:
a) pobrać plik: https://github.com/narzoul/DDrawCompat/releases/download/v0.2.1/ddraw.zip,
b) wypakować archiwum ddraw.zip,
c) skopiować plik ddraw.dll do folderu z zainstalowaną grą (tam, gdzie znajduje się m.in. plik .exe gry czy piklib.dll/bloomoo.dll)
Od tej pory gra będzie używała tej biblioteki, a wspomniane błędy (mam nadzieję) już nie wystąpią.

Od razu uprzedzam, że działanie biblioteki w zakresie gier AM jest w fazie testów. Sam sprawdziłem pobieżnie RiU i RiC, a także pograłem chwilę w RiKwA i wszystko działało jak należy. Roostar natomiast sprawdził RiC i się okazało, że nie działa mu przywrócenie gry po zminimalizowaniu (po naciśnięciu np. Alt-Tab, a następnie powrocie do gry, chwilowo wyświetla się czarny ekran, a następnie gra się samoistnie minimalizuje ponownie).
Jeśli ktoś napotka problemy, polecam przesłać plik ddraw.log, który również powinien pojawić się w katalogu gry (lub, jeśli gra jest zainstalowana w Program Files, w odpowiednim katalogu VirtualStore).

Zapraszam do testów, smacznego i dobranoc.

_________________
Przejrzyj moje okołoreksiowe projekty na GitHubie!
Pozdrawiam wielu nieaktywnych użytkowników, wszystkich wciąż wchodzących oraz Playboiia, bo zawsze się żali, że go nie ma w moim podpisie.
Obrazek III miejsce w konkursie halloweenowym 2011, I miejsce w konkursie rocznicowym 2015
Tym kolorem moderuję.


Wt, 24 mar 2020, 00:46
WWW
Norman
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt, 18 paź 2019, 15:13
Posty: 217
Post Re: Łatki/domowej roboty: Unlimited Patchworks
Dzięki za patcha, dzięki temu bez problemu będe mógł minimalizować gry z Reksiem.

_________________
Lubie wszytskich na forum


Śr, 25 mar 2020, 11:02
WWW
Bardzo Stary Norman
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 1 sie 2012, 18:14
Posty: 654
Lokalizacja: Międzysieć
Naklejki: 0
Post Re: DDrawCompat (patch graficzny)
Testowałem na innym komputerze (Windows 10) i wszystko działało jak należy (no prawie, bo z jakiegoś powodu niezależnie od tego czy łatka była, czy nie gra zawieszała mi komputer, gdy próbowałem 3 raz rzucić zamianę w żabę podczas pojedynku w RiC), na moim natomiast, z tym samym systemem pojawiał się następujący problem:
Spoiler:

To nie jest kwestia płyt. W takim razie od czego to zależy i jak to naprawić? Też chciałbym korzystać z tej łatki u siebie. :cry:

_________________
Mu matku! Pozdrawiam was wszystkich, ludziki dobrej woli!
Mój avatar został przygotowany przez MRX-a, za co serdecznie mu dziękuję.


Pn, 22 cze 2020, 15:37
WWW
Online
Bezpieczeństwo Forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 7 lis 2009, 14:12
Posty: 2168
Lokalizacja: Koło komputera xD
Naklejki: 7
Post Re: DDrawCompat (patch graficzny)
Szczerze mówiąc za bardzo nie wiem, od czego to zależy. Czuję, że wkrótce może zajść potrzeba jakiegoś przepisania tych gier (albo chociaż sposobu, w jaki obsługują grafikę) zamiast ciągłej reanimacji trupa. No ale z oczywistych powodów czasowych na razie nad tym nie myślimy poważniej.
Tymczasem możesz spróbować alternatywnych rozwiązań:
1. poprzedniej albo eksperymentalnej wersji tej łatki
2. innego narzędzia (bardziej znanego i chyba o lepszym wsparciu), czyli DxWnd

Jakiś czas temu jeszcze miałem nadzieję, że te problemy graficzne są w miarę stabilne, ale po wielu relacjach (na grupie na fb czy pod filmikami na youtubie), czy wreszcie po tym, jak parę dni temu odkryłem, że RiSP, które wcześniej mi działało, przestało, tę nadzieję straciłem :?

_________________
Przejrzyj moje okołoreksiowe projekty na GitHubie!
Pozdrawiam wielu nieaktywnych użytkowników, wszystkich wciąż wchodzących oraz Playboiia, bo zawsze się żali, że go nie ma w moim podpisie.
Obrazek III miejsce w konkursie halloweenowym 2011, I miejsce w konkursie rocznicowym 2015
Tym kolorem moderuję.


Pn, 22 cze 2020, 21:03
WWW
Bardzo Stary Norman
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 1 sie 2012, 18:14
Posty: 654
Lokalizacja: Międzysieć
Naklejki: 0
Post Re: DDrawCompat (patch graficzny)
Wielkie dzięki, Dawid! Tyle rozwiązań - jest z czego wybierać! RiSP i RiU działają mi ze starszą wersją ddraw.
Wszystkie następne nie zawieszają gry całkiem, jak na nowszym ddraw, ale zdecydowanie spowalniają grę i wczytywanie lokacji. Pojedynki magiczne czy ucieczka na Zwierzu Hanoi są z tego powodu bardzo utrudnione i nie wiadomo czy w ogóle możliwe do przejścia.
Eksperymentalny ddraw nie różni się u mnie znacząco w testach od starego.
Jest jeszcze twoja łatka do RiKwA, która chodzi mi płynnie, ale nie jest kompatybilna z outromodem.
Co do DxWnd. Jak to zainstalować?

PS. Jednak problem z zamianą w żabę występuje również na moim komputerze (dziwne, bo zdawało mi się kiedyś, że spokojnie pokonywałem tym czarem różne kury). Może to zarysowanie płyty? Też tak macie? Może to też dałoby się załatać? :koguten:

_________________
Mu matku! Pozdrawiam was wszystkich, ludziki dobrej woli!
Mój avatar został przygotowany przez MRX-a, za co serdecznie mu dziękuję.


Wt, 23 cze 2020, 11:22
WWW
Online
Bezpieczeństwo Forum
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So, 7 lis 2009, 14:12
Posty: 2168
Lokalizacja: Koło komputera xD
Naklejki: 7
Post Re: DDrawCompat (patch graficzny)
DxWnd wystarczy pobrać i rozpakować, a następnie uruchomić dxwnd.exe z wypakowanego folderu. Pojawi się okno, w którym można dodać różne gry (Edit->Add) z komputera w celu poprawy kompatybilności z nimi. W okienku dodawania należy dodać ścieżkę w polu Path i jakąś nazwę opisującą grę w polu Name. Dalej pozostaje już zabawa opcjami, jeśli nie działa out-of-the-box. Do testów przydaje się przycisk "Try", który nie zapisuje ustawień, ale włącza grę na próbę. Jak chcesz zatwierdzić, klikasz OK i ustawienia zostają utrwalone (potem jeszcze przy wychodzeniu z programu należy je zapisać na stałe). Wydaje mi się, że okienko musi być włączone podczas grania. Wydaje mi się też, że gra (albo skróty do niej) po zapisaniu ustawień jest w jakiś sposób modyfikowana, by uruchamiać się poprzez właśnie DxWnd. No ale nie mam zbytniego obeznania w tym programie, bo akurat u mnie z grami AM niezbyt działa.
Podstawowe opcje to wybór między "Run in Window" a "Fullscreen only" w zakładce Main w okienku ustawień, dalej można kombinować, bo na dobrą sprawę na różnych komputerach różny efekt mogą dawać poszczególne ustawienia.
Tu jakiś przykładowy wstęp do programu po angielsku: https://www.play-old-pc-games.com/compa ... ing-dxwnd/
Pomoc do programu jest również dostarczona w rozpakowanym folderze w katalogu "help".

Co do problemu z czarami, to gra posiada jakieś ograniczenie, przez które zacina się przy nałożeniu np. kilku różnych czarów na przeciwnika. Ale żeby nie dało się rzucić trzeci raz tego samego czaru, to mocno niepożądane i szczerze się z czymś takim nie spotkałem jeszcze. Chyba pora dodać do kolejki badań [*]
No chyba że to rzeczywiście coś z płytą. Jeśli możesz, sprawdź jak gra działa z jakiegoś obrazu płyty.

Dzięki za szczegółowe opisy problemów, bo pomagają chociaż trochę się odnaleźć pośród dziwactw silnika :kuratoren:

_________________
Przejrzyj moje okołoreksiowe projekty na GitHubie!
Pozdrawiam wielu nieaktywnych użytkowników, wszystkich wciąż wchodzących oraz Playboiia, bo zawsze się żali, że go nie ma w moim podpisie.
Obrazek III miejsce w konkursie halloweenowym 2011, I miejsce w konkursie rocznicowym 2015
Tym kolorem moderuję.


Wt, 23 cze 2020, 13:20
WWW
Bardzo Stary Norman
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 1 sie 2012, 18:14
Posty: 654
Lokalizacja: Międzysieć
Naklejki: 0
Post Re: DDrawCompat (patch graficzny)
Przystępnie to opisałeś. Sprawdziłem w RiC i RiKN. Działa, nie zauważyłem też błędów. Fajnie by było gdyby PR mogły tak działać bez zewnętrznych programów. Dlatego przydałby się porządny patch-remaster, który dodatkowo wyeliminowałby konieczność używania płyt lub ich obrazów. No, ale póki co to najlepsze rozwiązanie, przynajmniej na tym komputerze. Jeszcze raz dzięki!

Skorzystałem z tej strony: http://downloadprzygodreksia.blogspot.com/ i zainstalowałem grę jeszcze raz. Nadal nie mogłem pokonać przeciwnika za pomocą tego czaru i musiałem uruchamiać komputer ponownie. Co ciekawe DxWnd naprawił również ten problem. Mam nadzieję, że się nie pogorszy.

_________________
Mu matku! Pozdrawiam was wszystkich, ludziki dobrej woli!
Mój avatar został przygotowany przez MRX-a, za co serdecznie mu dziękuję.


Wt, 23 cze 2020, 18:06
WWW
Się Odezwał

Dołączył(a): N, 28 lut 2021, 14:09
Posty: 1
Post Re: DDrawCompat (patch graficzny)
Witam mam problem po zainstalowaniu łatki gdy próbuję zrobić tream na dc to moi znajomi nie widzą gry


N, 28 lut 2021, 14:12
Norman
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 11 sie 2020, 03:51
Posty: 224
Lokalizacja: Gdzie go wiatr tudzież środki komunikacji miejskiej poniosą
Post Re: DDrawCompat (patch graficzny)
Też miałem kiedyś identyczny problem przy nagrywaniu. Na nagraniu był tylko czarny ekran. U mnie pomogła zmiana z ddrawa na DxWnd, ale jak się ostatnio przekonałem, także ta eksperymentalna wersja ddrawa nie wywołuje takich rewelacji.

_________________
Mój avatar narysował MRX, za co jestem mu bardzo wdzięczny :love:


N, 28 lut 2021, 16:05
WWW
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 9 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
No nie wierzę, forum działa dzięki phpBB! © 2000, 2002, 2005, 2007, 2010, 2013, 2019 phpBB Group.
Designed forum urobiony przez STSoftware dla PTF.
Tłumaczenie skryptu od phpBB3.PL