Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 17:39



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Znaczenie cyfr w plikach z rorzszerzeniem fld 

Czy informacje zawarte w temacie są przydatne ?
Tak 70%  70%  [ 28 ]
Nie 30%  30%  [ 12 ]
Liczba głosów : 40

Znaczenie cyfr w plikach z rorzszerzeniem fld 
Autor Wiadomość
Bardzo Stary Norman
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 18 mar 2009, 10:54
Posty: 725
Naklejki: 3
Post 
"Ten u góry", Pacie36, jest administratorem 8) Trochę szacunku się należy...

_________________
Pozdrawiam, Johanna.
Jeżeli chcesz nowych emblematów w galerii,
wyszukaj mi screena. To takie proste...

A i tak nie mam żadnych zgłoszeń :P


Śr, 8 kwi 2009, 14:13
Komiksowy Artysta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz, 8 gru 2005, 18:55
Posty: 1193
Lokalizacja: Polska Inteligencja:-∞ Szybkość:0
Naklejki: 4
Post 
Nie wiem czy pomoże, ale byłoby przynajmniej ciekawe...

Punkt nr 1

Otworzyć plik .ANN Jak nam się uda to będziemy mogli zrobić co nam przyjdzie do głowy...

_________________
Obrazek
Nobody expects the Spanish Inquisition!
The One Who Disturbs So Terribly...
Jeśli zobaczysz pomarańcz śmierci w swoim poście - strzeż się!


Śr, 8 kwi 2009, 14:27
Maniak Koparek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt, 25 sie 2006, 18:47
Posty: 2491
Lokalizacja: Warszawa, prosta sprawa
Naklejki: 2
Post 
Pingwinek - nie wiem jak dziękować za info dotyczące fld. :)
Kiedyś na pcformat pytałem o pliki w tych formatach: http://forum.pcformat.pl/thread-27534.h ... hlight=ann

_________________
Moderuję pogrubioną, brązową czcionką.
Człowiek zawsze mówi że coś jest niemożliwe, dopóki się nie przekona że coś jest możliwe. Czy nie łatwiej jest od razu przyjąć, że WSZYSTKO jest możliwe?


Śr, 8 kwi 2009, 21:23
Starszy Dźwigowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N, 20 sie 2006, 14:52
Posty: 581
Lokalizacja: z Szangri-La
Naklejki: 2
Post 
Użyłem poprostu edytora mumionków z RiKwA! robiąc etapy takie jak same kule, sam dynamit, same mumionki itd. :)


Cz, 9 kwi 2009, 06:49
WWW
Bywalec Nory
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 3 sty 2011, 19:59
Posty: 73
Lokalizacja: Przy komputerze
Post Re: Znaczenie cyfr w plikach z rorzszerzeniem fld
Odświeżam.
Paweł96 napisał(a):
A oto lista:
Znaczenie ciągów liczb w plikach *.fld (Reksio i Kapitan Nemo):
015 - postać którą sterujesz
124 - bomba (do podniesienia)
121 - wolna przestrzeń
122 - ziemia
001 - lita ściana
120 - ściana którą można przebić bombą
020 - kula
017 - bomby (nie do podniesienia)
005 - wróg


Dodam jeszcze:
025 - lewa część tablicy
026 - środkowa część tablicy
027 - prawa część tablicy


Cz, 10 lut 2011, 18:39
Cesarz Śmietnika
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn, 21 wrz 2009, 14:15
Posty: 848
Lokalizacja: Siubidu Inteligencja: 0
Naklejki: 0
Post Re: Znaczenie cyfr w plikach z rorzszerzeniem fld
Szperając po internecie znalazłem to:
http://marc.info/?l=bugtraq&m=116231428621041&q=raw
O ile zrozumiałem BlooMooWeb odpowiadało za sterowanie za pomocą telefonu - wykorzystane to było w programie Królestwo Maciusia.

_________________
E̶̞͕̫͍͈̻̮͘͘͝r̛͢͜҉̝̗̭̲̠̳̣͎̟̱ͅa̴̵̡̱̯̭̰̱̟͖̻̰̞̦͍̘͢ ͉͉̠͇͓̝̙͉͈̀̕T̨͢͟҉̯̦̪̟͈̦̳̲̯̯̺̫͍͇̯͇r̡̢̛̮̗͙̯͈̭̜͍̰̟̤͙̟͓͓̞̞͖̹͟á҉̻̠̻͇̹̙̪̣̖̱̜̹͍͎̺̗̭̕͢ͅk̸͟҉̺̦͈̘̲̥̭̠̲̮͎̮͖̜̭̗͟t͏̠̻̦͔̳͇̞͔͙̰̗̬̫̤͎͉͍ͅó̭̺͎̜̫̘͓͈̤̦̝̟̘̯̞́r̡̥̹̰̪̝͕̟̬̲͟͞ą͎̞̮̳̘̲̩͇̲̲̜̜̲̥ ̲͖̠͇̲̗͙̤͓̯̝̭͙͡ǹ̢͍̖̥̪̳a̵̙̣̱͈̯̦̣̙̻̗̪̣͎̕͘d̴̸̨͓̭͕̙̹͍̮̦͝c̵̡̤̺̹̯̲̻͈̟̱̰̬i̡̧͢͠҉̟̝̟̹̦̩̪̱̺͕̺̹͚͙̫͔ą̫̘͍͖̣̳̪̞̤̤̱͔͘͜͡g̶̛̯̣̺ͅà҉̨͖̩͇̻͙̜͈̻̰͉͕̼͖̗͎͝


Pt, 8 kwi 2011, 11:59
Stawia Opór
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 23 lis 2011, 20:24
Posty: 9
Post Re: Znaczenie cyfr w plikach z rorzszerzeniem fld
Notatnikiem nie da się edytować plików .ann - dlaczego?
Przeglądałem pliki w RiWC (demo) i w każdym edytorze tekstu - notatnik, WordPad, MS word - pojawiają się inne znaki :(

Można za to edytować pliki .seq - na przykład w RiWC zmienić dialogi (pliki .wav)
Co to tym sądzicie?


N, 15 sty 2012, 17:26
Starszy Norman
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N, 15 maja 2011, 18:39
Posty: 323
Lokalizacja: pół godziny od Gdyni ^^
Post Re: Znaczenie cyfr w plikach z rorzszerzeniem fld
jak dla mnie to bez sens no bo niby po co mam to wiedzieć? -.-

_________________
Zapraszam na moje blogi:
http://opowiadania-pi-cherre.blog.onet.pl/
http://pamietnik-klau889.blog.onet.pl/
http://prace-komputerowe-klau889.blog.onet.pl/[/color]
w opowiadaniach jest też Reksio więc wchodźcie,wchodźcie!


Pn, 6 lut 2012, 15:22
Roz-krecony
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr, 9 sie 2017, 17:28
Posty: 165
Naklejki: 0
Post Re: Znaczenie cyfr w plikach z rorzszerzeniem fld
Podchodzi. Wyciąga łopatę. Przekopuje się przez masę labiryntów wypełnionych mumionkami tylko po to by odkopać zapiski starożytnych forumowiczów.
Prosto mówiąc przetestowałem numery 000-200 w pliku .fld (większość z nich jest niewidoczna w edytorze) oto wyniki:

Blok 000 - Blok mimik, stawiasz taki wśród wielu innych po czym blok nabiera wyglądu bloku postawionego nad nim. Jednak gdy Super Heros na nim stanie wybucha nie pozostawiając po sobie i swoim towarzyszu żadnego śladu.

Bloki 002-011 Nie licząc 005 (wróg) i 010 Są to bloki atrapy przedstawiają podstawowe bloki z RiKWA, ale zachowują się jak zwyczajna ziemia, jednak wyróżnia je jeszcze jedna cecha. Przenoszą wybuch, same nie wybuchną, ale jak do grupy takich atrap zbliżysz się z ogniem to wyładowanie łańcuchowe i piękny pokaz fajerwerków gwarantowany.

Blok 010 - Nazwałbym go antygrawitacyjną bombą. W skrócie blok zachowuje się jak bomba, ale nie działa na niego grawitacja.
Obrazek

Bloki 012-014 - Pasywne mimiki. Przybierają grafikę bloku nad nimi, ale zachowują się jak zwyczajny piach.

16 - Atrapa litej skały.

Blok 018-019 - Rozpoczynają serię bloczków zniknięć. Początkowo zachowują się jak blok mimik zabierając grafikę z bloku nad nimi , kiedy Super Heros przejdzie koło takiego on się rozsunie i zastawi powrotną drogę niewidzialną ścianą, sam się taką stając. Ogólnie ze strasznie pokręconym działaniem, powstałe raczej z śmieciowego kodu niż specjalnego programowania. Trzeba jednak pamiętać, że Kretes może zniszczyć blok zanim zacznie działać.

Blok 020 - kula

Blok 021 - Kula z grafiką z Kapitana Nemo tu trzeba zauważyć że w RiKN twórcy wykorzystywali oba kamienie (różnią się lekko kolorem) najwidoczniej po to żeby graficznie urozmaicić poziomy, z czego jak widać zrezygnowali w RiKwa.

Bloki 022, 023, 024 - Części tablicy lub kolejki w teksturach z dzikiego zachodu. W teksturach z Egiptu w KN tablica wygląda jak bloki 031-042 przekolorowane na żółto.

Bloki 025, 026, 027 i 028, 029, 030 - Pierwsza i druga część tablicy Amon Kretesa. W RiKwA złożenie tych tablic nic nie daje, a prawe części tablicy spadając poruszają się na ukos w lewo.

Bloki 031-042 - Trzy częściowe tablice z wyrytymi kwiatami, ich złożenie nic nie daje.
Obrazek

Bloki 043-045 - Atrapy litej skały

Bloki 046-069 - Bloczki zniknięć.

Blok 070 - Nazwał bym go kruchą kulą, z reguły zachowuje się jak piasek, czyli Kretes najzwyczajniej może go zniszczyć wkopując się w niego. Z pozoru nieszkodliwe prawda? Jednak to co czyni go doskonałym towarzyszem zabaw Super Herosa jest grawitacja, gdyż tu zachowuje się jak normalna kula niszcząc wszystkie mumionki, krety i inne mniej lub bardziej wybuchowe zabawki. Nie można zapomnieć o jego dość zabawnej teksturze.
Obrazek

Bloki 071-119 - Zwyczajne bloki zniknięć z tą różnicą, że w edytorze posiadają teksturę bloku 70.

Blok 123 - Jak zwyczajny piach tyle że z inną teksturą.
Obrazek

Blok 126 - Jak zwyczajny piach tyle że z inną teksturą.
Obrazek

Bloki 127-129 - Pasywne mimiki.

Blok 130 - Jak zwyczajny pia... Ech Wiecie o co chodzi.
Obrazek

Bloki 131-139 - Pasywne mimiki z teksturą bloku 130 w edytorze.

Bloki 140-200 - Jak się nie mylę to już tylko pasywne mimiki.

A i niektóre bloki uniemożliwiają ukończenie poziomu przez wyjście, które jest traktowane jak zwykła ściana.
Tu się kończy moja lista, ale może rozbudujecie ją dalej i coś więcej odkryjecie, ale na razie mam jeszcze kilka ciekawostek.

Próbowaliście poszerzyć granice? Zwiększyć rozmiar mapy ponad ograniczenia programowe. Polecam sprawdzić samemu, gdyż efekty są całkiem zabawne.

Mapa się zapętla np. Jeżeli maksymalna wysokość mapy to 30 to jak w pliku podkręcimy do 40 oraz dodamy parę dodatkowych linijek to po dojściu do granicy 30, mapa zacznie się zapętlać. Co prawda w nowym środowisku Kretes niestety nie będzie mógł z niczym wchodzić w interakcję. Dodatkowo po większym kombinowaniu można uzyskać klasyczne dla serii zatrzymanie czyszczenia ekranu - powielanie grafik.

Natomiast kiedy wielkość mapy będzie mniejsza niż normy programowe, nastąpi rozjechanie grafiki Kretesa i jego faktycznej pozycji.

Kolejną rzeczą jest elastyczność motywów. Jak wiemy w RiKwA występuje ich pięć 000-004, ale jeżeli liczbę zmienimy np. na 005, a w folderach bdash, bdasheditor i tym podobnych wstawimy pliki odpowiadające tym z poprzednich motywów tylko że z liczbą 5 np. pola5.ann, to uzyskany poziom będzie ciągnąć grafikę i ustawienia z owych plików. Jednak jest to średnio stabilne i nie zawsze funkcjonuje w 100%.

To tyle. Jak coś jest nie jasne to piszcie, a ja na razie będę się zastanawiać ilu osobom się to będzie chciało przeczytać (Wiem jedno. Na pewno nie mi).

_________________
Jejku zapraszam https://github.com/mysliwy112


Cz, 7 wrz 2017, 21:17
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
No nie wierzę, forum działa dzięki phpBB! © 2000, 2002, 2005, 2007, 2010, 2013, 2019 phpBB Group.
Designed forum urobiony przez STSoftware dla PTF.
Tłumaczenie skryptu od phpBB3.PL