Teraz jest N, 13 cze 2021, 01:12



Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 1 ] 
Regulamin 
Autor Wiadomość
Kierownik łopaty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt, 10 sty 2006, 21:41
Posty: 1141
Naklejki: 3
Post Regulamin
Regulamin

1. Umieszczanie postów

1. Każdy post i temat powinien być umieszczany w odpowiednim dziale.
2. Zakładając nowy temat, sprawdź poprzez opcję "szukaj" czy nie był już on poruszany na forum.
3. Gdy zakładasz nowy temat wnieś do niego jakieś życie, tzn. nie pisz np. "Tu rozmawiamy o..." i koniec. Rozwiń temat, aby był ciekawy.
4. Chcąc rozwiązać swój problem skorzystaj najpierw z opcji "szukaj"
5. Jeżeli chodzi o treść wiadomości, na forum przygód Reksia zakazuje się:
a. używania wulgaryzmów,
b. obrażania i wyśmiewania innych użytkowników,
c. cytowania innych wypowiedzi tylko po to, aby się z cytowanym postem zgodzić,
d. długiego pisania nie na temat, tzw. off topic,
e. pisania bez sensu w celu podwyższenia sobie rangi lub „nabicia postów” (czyli tzw. "spam”),
f. robienie tzw. "piramidek"( czyli cytatu w cytacie w cytacie etc),
g. plagiatowania czyjejkolwiek pracy,
h. używania notorycznie i celowo koloru, który używa moderator do pomocy,
i. używania w postach BBCode przeznaczonego dla władz forum.
j. publikowania pornografii lub treści typu gore, gdyż są zabronione poniżej 18 roku życia
6. Zaleca się zapoznanie z netykietą.




2. Grzeczność i sympatyczność

1. Nie na miejscu jest atakowanie nowych użytkowników za byle co, np. przypominaniem, że temat przez nich założony był poruszany dawno temu. Należy ich grzecznie odesłać do zapoznania się z regulaminem.
2. Sprawy osobiste należy załatwiać poprzez Prywatną Wiadomość.
3. Jeżeli zauważysz jakiekolwiek złamanie regulaminu, zgłoś to do moderatora, a nie udawaj go.



3. Porządek

1. Stopki (podpisy) nie powinny przekraczać 4 linijek tekstu. Ewentualne obrazy powinny mieć maksymalny rozmiar 400 pikseli w poziomie na 150 pikseli w pionie. (nie dotyczy administracji)
2. Nick użytkownika może zostać zmieniony:
a. bez wiedzy i zgody użytkownika przez administratora forum, z powodu np. obraźliwej formy nicku
b. na prośbę samego użytkownika, pod warunkiem, że to odpowiednio mocno uargumentuje (np. nick stał się za bardzo dziecinny).

Użytkownik, u którego został zmieniony alias (imię) na jego własną prośbę , jest zobowiązany przez miesiąc informować w swoim podpisie, jakiego alias'a używał wcześniej.

4. Zachęca się do trzymania się reguł ortograficznych. Notoryczni bałaganiarze ortograficzni mogą otrzymać ostrzeżenie.
5. Opowiadania.
a. W dziale „Opowiadania”, ocena opowiadania powinna być dłuższa niż jedno zdanie i zawierać swoje odczucia co do opowiadania, co jest źle, co jest dobrze itp.
b. W pierwszym poście powinien znajdować się pierwszy rozdział opowiadania/komiksu/scenariusza, a nie sama zapowiedź.
6. Zabrania się posiadania więcej niż 1 konto na forum. Wyjątek: specjalne konta moderatorium do prowadzenia konkursów.


4. Avatary

1. Avatar musi mieć wymiary 80 na 80 pikseli.
2. Zabrania się umieszczania wulgarnych bądź obrażających kogoś avatarów.
3. Zabrania się kopiowania cudzych avatarów bez ich zgody.
4. Avatar musi mieć białe tło - inne kolory są zarezerwowane dla moderatorium.




5. Ewentualne nagrody

1. Użytkownik może zostać nagrodzony za:
a. pomoc innym użytkownikom
b. utworzenie ciekawego i dynamicznie rozwijającego się tematu
c. pomoc w obowiązkach moderatorom
d. nienaganne stosowanie się do regulaminu
e. wygraną w okolicznościowym oficjalnym konkursie
2. Poszczególne nagrody to:
a. publiczna pochwała przez moderatora
b. podklejenie ciekawego tematu
c. specjalna ranga
d. zmiana nicku
e. naklejka w plejadzie gwiazd
f. okolicznościowe nagrody



6. Ewentualne kary

1. Moderatorzy mają prawo usuwać posty, a temat przenosić, blokować i usuwać bez powiadomienia autora, a także udzielać ostrzeżeń, czasowo ograniczyć dostęp do niektórych funkcji forum oraz dawać bany.
2. Włamywanie się na konto innych użytkowników lub nadużywanie dostępu do czyjegoś konta będzie bardzo surowo karane.
3. Wszelkie problemy dot. forum należy kierować do moderatorów lub administratorów.
4. Każdy jest zobowiązany do przestrzegania Regulaminu, w przypadku recydywy w łamaniu regulaminu grozi ban (czasowe lub stałe "wyrzucenie" z forum), który może być (ale nie musi) poprzedzony ostrzeżeniem.
5. Użytkownicy szczególnie nie reagujący na upomnienia mogą otrzymać rangę odpowiadającą ich zachowaniu.



6. Konkursy

1. Oficjalne konkursy Forum Przygód Reksia są tworzone przez Moderatorium
2. Można ubiegać się o patronat nad autorskim konkursem pisząc do członka moderatorium.
3. Użytkownik, który w konkursie zdobędzie nagrodę na dany okres czasu, jest zobowiązany napisać do organizatora tego konkursu prywatną wiadomość o tym, kiedy jego nagroda "mija".



7. RPG

1. Na Forum może funkcjonować główne, oficjalne RPG z nagrodami prowadzone przez Moderatorium.
2. Aby założyć swoje własne RPG, potrzebna jest zgoda członka Moderatorium. W tym celu należy przygotować ogólny rys fabularny i przesłać Prywatną Wiadomością. Bez zgody Moderatorium nie można założyć RPG.



8. Grupy na Forum

1. Moderatorium
a. grupa ta utrzymuje porządek i sprawuje władzę na forum
b. członkowie tej grupy wybierani są z grona zasłużonych użytkowników przez nią samą
2. Rada Mędrców
a. członkowie tej grupy to "emerytowani" moderatorzy, którzy nie sprawują już tej funkcji, ale zachowali w ramach podzięki za zasługi część z moderatorskich praw
3. Administratorzy
a. osoby wyznaczone przez Moderatorium spośród ich grona o największych możliwościach edycji forum
b. na forum muszą być co najmniej dwaj administratorzy
4. Kuratorium
a. grupa ta utrzymuje porządek na forum
b. członkowie powoływani są na określony czas, nie krótszy niż dwa tygodnie i nie dłuższy niż dwa lata
c. członkowie mają mniejsze uprawnienia od moderatorów i sami nie mogą ustanawiać żadnych nowych zasad obowiązujących na stronie
5. Potworium
a. grupa kont przeznaczona do prowadzenia niektórych forumowych konkursów
b. do Potworium nie może dołączyć prawdziwy użytkownik
c. konta Potworium reprezentują fikcyjne postacie ubarwiające klimat forum, które w formie zabawy traktuje się jak prawdziwe
5. Gwardia Reksia
a. grupa z niewidocznymi subforami w Koszarach, która zajmuje się rozmaitymi przydatnymi dla forum zadaniami i projektami
b. GR jest podzielona na ekipy, z których każda zajmuje się innym projektem.
c. subforum danego projektu może zobaczyć tylko lider GR i ekipa się nim zajmująca
d. dany Gwardzista może być członkiem więcej niż jednej ekipy
e. członkiem GR można zostać tylko wtedy, gdy lider GR uzna, że dany użytkownik przyda się w danej ekipie. Wówczas lider wysyła zaproszenie do użytkownika, które ten może przyjąć lub odrzucić
f. ujawnianie informacji GR zawartych w tajnych subforach nie może się odbywać bez zgody lidera. Łamanie tego zakazu grozi wydaleniem z GR i/lub banem
6. Forumowi Artyści
a. jest to nagroda w formie grupy, do której trafiają osoby, które swymi umiejętnościami graficznymi wsparli forum. Członkostwo w tej grupie wiąże się ze specjalnym kolorem nicku

9. Forum i poza nim.

1. Administrator nie musi mieć szczególnych powodów, aby wystawić użytkownikowi ostrzeżenie. Nie muszą być one związane z regulaminem.
2. Administrator nie musi mieć szczególnych powodów, aby zbanować użytkownika. Powód bana nie musi być ściśle związany z regulaminem.
3. Regulamin obowiązuje również poza forum:
a) na stronach związanych z forum.
b) na komunikatorach społecznych związanych z forum.
c) na innych, bliżej nieokreślonych.


Władza na Forum

Super Admin: Szalony Kapelusznik (były) Babcia Reksia (obecny)
Wszelkie skargi na stopień niżej kierować do niego... O ile odpisze

Administratorzy/Kierownicy Budowy: Artur, Autor8
Do Nich skargi na moderatorów, kuratorów albo użytkowników... jeśli moderatorzy sobie nie radzą
Do Nich zwracamy się też, gdy jest jakaś ważna sprawa na forum, bardzo trudna, lub wykraczająca poza możliwości moderatorów.

Moderatorzy: Ż. Art
Do nich kierować skargi na kuratorów i użytkowników.

Kuratorzy (wybierani na określony czas; niżej: nick Kuratora i czas jego urzędowania):
1. Autor8 - 21.05 - 4.06.2017 (I kadencja).
2. Api - 5.06 - 19.06.2017 (I kadencja).
3. Autor8 - 04.02.2018 - 21.02.2018 (II kadencja).
4. Doktor - 08.05.2018 - 23.05.2018 (I kadencja).
5. Pan Kreton Dykta 10 - 6.01.2020 - 10.01.2020 (I kadencja).
6. Doktor - 6.01.2020 - 4.03.2020 (II kadencja).
7. Dawid6 - 29.12.2020 - 30.06.2021 (I kadencja)
Do nich kierować skargi na użytkowników.

Byli członkowie Moderatorium (Mędrcy): AdaCho, Michcio, Topek, Pingwinek96, Euresanda, Grzes, Stryj Maćko [Stryj Mac], Marta, xDominik, Dadi, Bambosz, Spidi, Artur, Bot, Izzy, Nika, Kacper98, Dizel, AdamMag, nieznany, Czarnoksiężnik, Kretes102

Interpretacją regulaminu i sprawami nieokreślonymi zajmują się służby porządkowe.



Pierwsza wersja w dziale: 22 X 2007.
Aktualizacja I : 22 IX 2008 : Korekta i dodanie nowych punktów.
Aktualizacja II : 1 V 2009 : Korekta odnośnie członków Moderatorium
Aktualizacja III : 16.V.2009 : Korekta odnośnie członków Moderatorium.
Aktualizacja: 29 I 2011 : Korekta odnośnie członków Moderatorium.
Aktualizacja 26 XI 2011 : Korekta odnośnie członków Moderatorium oraz dodanie zakazu dotyczącego używania BBCodów przeznaczonych dla władz forum.
Aktualizacja 9 VII 2012 Korekta odnośnie członków Moderatorium.
Aktualizacja 28 VI 2013 Korekta odnośnie członków Moderatorium, dodanie kategorii "Grupy" oraz "RPG", aktualizacja pozostałych kategorii.
Aktualizacja 19 IV 2014 Korekta odnośnie członków Moderatorium i Rady Mędrców, aktualizacja "Nagród".
Aktualizacja 18 VIII 2014 Dodanie nowych punktów.
Aktualizacja 29 XI 2014. Dodanie nowego punktu.
Aktualizacja 30 XI 2014. Dodanie nowego punktu.
Aktualizacja 16 II 2015. Korekta odnośnie członków Moderatorium i Rady Mędrców.
Aktualizacja 28 II 2015. Korekta odnośnie członków Moderatorium i Rady Mędrców.
Aktualizacja 03 V 2015. Korekta odnośnie członków Moderatorium i Rady Mędrców.
Aktualizacja 09 X 2015. Korekta odnośnie członków Moderatorium i Rady Mędrców.
Aktualizacja 02 II 2016. Korekta odnośnie członków Moderatorium i Rady Mędrców.
Aktualizacja 08 XIII 2016. Dopisanie nowego sposobu karania do pierwszego punktu kategorii "Ewentualne kary"
Aktualizacja 9 X 2016. Korekta odnośnie członków Moderatorium.
Aktualizacja 11 XII 2016. Korekta odnośnie członków Rady Mędrców.
Aktualizacja 22 V 2017. Dodanie nowej grupy Kuratorium.
Aktualizacja 25 V 2017. Korekta odnośnie członków Moderatorium.
Aktualizacja 5 VI 2017. Korekta odnośnie członków Kuratorium.
Aktualizacja 03 VII 2018. Korekta odnośnie członków Moderatorium i Kuratorium.
Aktualizacja 04 VI 2019. Korekta odnośnie członków Moderatorium i Rady Mędrców.
Aktualizacja 23 VI 2019. Korekta odnośnie członków Moderatorium i Rady Mędrców.
Aktualizacja 10 VIII 2019. Dodanie nowych punktów dot. avatarów.
Aktualizja 06 I 2020 Korekta odnośnie członków Moderatorium, Kuratorium i Rady Mędrców
Aktualizacja 29 XII 2020 Korekta odnoście członków Moderatorium, Kuratorium i Rady Mędrców
Mniejsze aktualizacje dot. m.in. błędów ortograficznych będą wprowadzane na bieżąco.


Pn, 31 sie 2009, 11:45
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.   [ Posty: 1 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
No nie wierzę, forum działa dzięki phpBB! © 2000, 2002, 2005, 2007, 2010, 2013, 2019 phpBB Group.
Designed forum urobiony przez STSoftware dla PTF.
Tłumaczenie skryptu od phpBB3.PL